موضوع انشا: نامه ای به یکی از گربه های شهرتان بنویسید و از او برای یک مهمانی دعوت کنید

موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، دانلود، نوشتن انشا - enshay.blog.ir

سلام به تو ای آواره شهر، مخملی آواره. می‌دانم که یک گربه چه می‌داند نامه چیست و آخه نمی‌تواند نام بخواند! ولی چه کنم که از سر دلسوزی می خواهم برایت نامه بنویسم، خدا را چه دیدی شاید این نامه را خواندی! پس حالا که قرار است برای تو چند جمله‌ای بنویسم این طور شروع می کنم:
سلامی به گرمی آش رشته که با پیازداغ روش نوشته مرامت منو کشته…
اول از همه بگویم که با قسمت آخر جمله ام کاری ندارم! امیدوارم از آوردن اسم آش رشته هوس نکرده باشی. اصلاً مگر گربه ها هم آش دوست دارند آن هم آش رشته! نمی‌دانم آیا واقعاً آش دوست داری یا نه. تا آنجایی که من خبر دارم گربه ها بیشتر ماهی دوست دارند نمی دانم شاید هم گوشت… آهان!راستی شیر داغ هم دوست دارند اینطور نیست؟! ای کاش اسم این غذاها را نمی آوردم می دانم الان حسابی شکمت به قار و قور افتاده! منو ببخش آخه میخواستم شروع نامه ام خاص باشد ولی چه کنم که داخل آن آش داشت! اصلاً حالا که اسم غذا آوردم می‌خواهم دعوتت کنم به یک مهمانی. حتماً می‌پرسی چه مهمانی ای؟! مهمانی که میزبانش من و مهمان هایش خودت، خانواده ات،دوستانت و بقیه اقوامت می باشد که در این مهمانی هم آش رشته،هم ماهی و وهم گوشت و حتی شیر داغ سرو می‌شود. مهمانی که میز و صندلی هایش فقط و فقط مخصوص اقوام جنابعالی طراحی شده است که روی هر میز بشقاب هایی با نقش و نگار پنجه های شما مزین شده و قاشق و چنگال هایی متناسب با پنجول های شما. راستی خواننده هم داریم که با انواع و اقسام میومیوها و دستگاه های موسیقی میویی می ‌تواند مهمانی تان را گرم کندو فکر نمی‌کنم کسی با این خواننده روی صندلی های گربه ای شان بند شود! اصلاً مگر گربه ها حرکت موزون بلداند؟! به هرحال امیدوارم زیاد شلوغش نکنید که حوصله دردسر ندارم آن هم از نوع گربه ای! تم روز مهمانی هم کروات با کلاه شیک می باشد که اگر رعایت کنید مهمانی عالی خواهد شد. به همراهانت هم بگو که رعایت کنند. اصلاً این چرت و پرت ها وخزعبلات چیست که من دارم میبافم؟! شما گربه ها اگر نظافت و تمیزی و شیک بودن بلد بودید که برای تمیز کردن خود،خودتان را به کف آسفالت خیابان نمی‌کشیدید... پس با این حال از قبل معلوم است آن مهمانی ای که قرار است شما مهمانش باشید چه ول وشویی به پا می شود! اصلاً برای چه با این گرانی من باید به یک مشت گربه ی خیابانی مهمانی بدهم.اگر قرار باشد مهمانی بر پا کنم خودم را به مهمانی دعوت می‌کنم و لذتش را می‌برم...والا... اصلا همان بهتر که کنسل شد.امیدوارم اگر یک روزی اوضاعتان بهتر شد بتوانم با شما کنار بیایم و مهمانی برایتان بگیرم. البته امیدوارم که این نامه را بخوانی هرچند که هنوز هم در این باره شک دارم...
ای گربه ی کثیف خیابانی فراموشم نکن تا می توانی
پایان

مبینا هداوندمیرزایی 

دانلود انشا، موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، نوشتن انشا- www.enshay.blog.ir

موضوع انشا: نامه ای به یکی از گربه های شهرتان بنویسید و از او برای یک مهمانی دعوت کنید

موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، دانلود، نوشتن انشا - enshay.blog.ir

سلام بر مستر" میومیو "ی بزرگ! امیدوارم که حالتان بهتر شده باشد؛ زیرا دفعه آخری که شما را دیدم ،در حال یقه درانی و دعوا بر سر" ناز میو بانو "با بچه پرو های محلتان بودید و چنان گرد و خاکی به پا کرده بودین که تا همین چند روز پیش هم نامتان بر سر زبانها بود و احدی جرئت ورود به محله" نازمیو بانو" را نداشت .
این نامه را من می‌گویم و "جعفر میو خان" خواننده برایتان مکتوب می‌کند. بهش گفتم که شما تا کلاس سوم بیشتر نرفته‌اید و نمی‌توانید تند تند بخوانید، آرام آرام بنویسد که شما نامه را راحت بخوانید و عقب نمانید؛ البته حواسم هست که به همه گفته اید که سیکل دارید تا جلوی نازمیو بانو کم نیاورید به هرحال !
می‌دانم که مثل همیشه پشت کانتر قراضه ی سر کوچه یتان پنهان شده و یواشکی از شکاف بین پنجره ی اتاق "نازمیو" او را دید میزنید !بنده که شاهده این عشق پرسوز و گداز شما بوده و هستم خواستم بعد از آن بار آخر ی که به شما کمک کردم، در پست کردن هدیه تولد" ناز میو" که یک دست کت و دامن ست بود و مجبور شدم جدا جدا برایش پست کنم ؛و آن گل سینه ی بزرگی که برایش خریده بودین پاکت را سنگین می کرد ولی نگران نباشید گل سینه را جدا کردم و جدا گانه توی کارتون مقوایی برایش فرستادم.
این بار نیز خواستم لطفی کنم و این هجران چند ساله را به وصال تبدیل نمایم ؛از همین رو مهمانی ای ترتیب داده و تمامی گربه های شهر از جمله "نازمیو" را نیز به آن دعوت کرده ام و بساط سور و سات را فراهم نموده تا شما با اطمینان خاطر کنار عزیزتان قرار بگیرید .
و البته لازم به ذکر است که در این مهمانی نعمت فراوان است و دیگر لازم نیست از صبح تا شب دنبال یک لقمه موش باشید تا آن را تقدیم "نازمیو" کرده و چاپلوسی نمایید.
در این جا توی این مهمانی بزرگ نمی دانید که چه موش هایی پیدا می شود! به جان عزیز شما قسم که موش هست به اندازه ی یک خرگوش، بزرگ و خوشمزه! و خیالتان راحت که اصلا هم مزه ی موش های کوپنی و یخ زده را نمی دهد.
ببخشید ...معطل شدین؟!.. آخه "جعفر میو خان" خواننده رفته بود دستشویی، همین حالا برگشت !
راستی سگ حسن آقا هم مرد !
مرحوم پدرش وصیت کرده بود که بدنش را به آب دریا بیندازند، سگ طفلکی وقتی داشتم زیر دریا برای مرحوم پدرش قبر می کند؛ نفس کم آورد و مرد.!
البته این خبر خوبی برای شماست. تا دیگر با شنیدن پارس سگ دنبال سوراخ موش نگردین و نترسین! خلاصه فرصت خوبی است تا دلی از عزا در آورده و سر کیف بیایید. راستی:
خواستم برایتان یک خرده پول پست کنم ،ولی وقتی یادم افتاد، که دیگه خیلی دیر شده بود و این نامه را برایتان پست کرده بودم.

امضا
از طرف :پیشی نازه به مستر میو میو

فرزانه غفاری - کلاس الف۶ علوم تربیتی - دانشجوی پردیس زینبیه پیشوا

دانلود انشا، موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، نوشتن انشا- www.enshay.blog.ir

موضوع انشا: نامه ای به گربه ی شهر خود بنویسید و آن را به مهمانی دعوت کنید...

موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، دانلود، نوشتن انشا - enshay.blog.ir

سلام گربه جان!حال دل و وضع جیبت چطور است؟
نمی دانم تو را دوستی خوب خطاب کنم یا دشمنی بدطینت!به هر حال بگذریم!گربه ی خشن و هرازگاهی مهربان!این نامه را برای دعوت از تو فرستادم.شاید پیش خودت بگویی چطور شده است که خاله موشه ی ترسوی شهرما برای من دعوت نامه فرستاده است؟خب برایت می گویم که اوضاع از چه قرار است!هفته ی بعد تولد من است!همه ی دوستانم دعوت اند.گربه ها،موش ها و سگ های محل همگی دعوت شده اند.می خواستم تولدم را در لانه ام که در دیوار پشتی خانه ی شهردار شهر است بگیرم اما وقتی که کمی فکرکردم دیدم تو با آن قد رعنا و جثه ی بزرگت که نمی توانی وارد دیوار خانه ی شهردارشوی!به خاطر همین مهمانی من در شهربازی بزرگ شهر است.همه قرار است آنجا هم را ملاقات کنیم.من قرار است در مهمانی با پنیر های لذیذ🧀اوووومممم 🧀و خوراکی های خوشمزه از شما پذیرایی کنم.تازه! کیک زیبایی را هم سفارش داده ام که مطمئنم با دیدنش انگشت به دهان خواهی ماند.
من عاشق کادو و هدیه ام و بیشتر از همه،پنیر معروف لیقوان را دوست دارم!با آوردن این کادو مرا خیلی خوشحال میکنی!البته خیلی خوشحال میشوم که قدم رنجه فرمایی و مجلس ما را منور کنی!مهمانی که بدون تو صفایی ندارد!خلاصه قرار است در آن شب حسابی خوش بگذرانیم اما به شرطها و شروطها...بهتر است که فکر اذیت کردن مرا از ذهنت بیرون کنی و آن شب را آتش بس کوتاه مدتی بگیریم تا حالمان خوب باشد!بازم خوشحال میشوم که بیایی..آدرس و زمان مهمانی را برایت می نویسم..
از طرف دشمنی که قرار است یک شب دوستت بدارد《خاله موشه》
زمان:پنجشنبه شب..از ساعت ۸ تا هروقت که خوراکی ها تموم شه و کادوهامو بگیرم..
مکان:شهربازی بزرگ شهر

ریحانه شوری علوم تربیتی الف/6 - پردیس فرهنگیان زینبیه پیشو