موضوع انشا: آرزوهای من برای شهرم

موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، دانلود، نوشتن انشا - enshay.blog.ir

ما در شهرستان پاکدشت واقع در استان تهران زندگی میکنیم و سعی داریم که با تلاش به آرزو های خود برای آبادانی شهرمان کمک کنیم.

ما بچه های شهرستان پاکدشت میخواهیم آرزو هایی را که داریم را به واقعیت تبدیل کنیم.
حال برای شما آرزو هایمان را بیان میکنم:

۱-آرزو داریم که باشگاه های ورزشی و فرهنگی به صورت گروهی و انفرادی برای بالا رفتن سطح آمادگی جسمانی و روحی مردم بصورت رایگان احداث شود.
۲-آرزو داریم که خیابان ها همیشه تمیز و بدون آلودگی باشند.
۳-آرزو داریم که جوانان شهرستان ما بتوانند برای خود شغل و کسب و کار ایجاد کنند.
۴-آرزو داریم که با تولد هر فرزند از خانواده یک نهال برای طبیعت نیز کاشته شود.
۵-آرزو داریم که مردمی که تهی دست هستند بتوانند به سطح خوبی برسند و از زندگی لذت ببرند.
۶-آرزو داریم که مدرسه های خوب و مجهزی داشته باشیم که بتوانیم دانش های خود را روز به روز بیشتر کنیم.
۷-و در آخر آرزو داریم که علاوه بر شهرمان بتوانیم کشورمان هم آباد کنیم و برای ظهور آقا امام زمان (عج) که بزرگ ترین و والا ترین آرزو هاست دعا کنیم و به خداوند توکل داشته باشیم.

به امید اینکه همه آرزو های خوب روزی به واقعیت تبدیل شوند.

«باتشکر»

کاری گروهی (فرشاد ده دله-محمد مهدی حیدری) - یازدهم انسانی

دانلود انشا، موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، نوشتن انشا- www.enshay.blog.ir

موضوع انشا: آرزوی من برای تبریز

موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، دانلود، نوشتن انشا - enshay.blog.ir

بحث خیلی مفصّلیه نمی دونم از کجا و چجوری شروع کنم بالاخره هر چی باشه تبریزه و هزار و یک آرزو که منم مثل بقیه دوست دارم زادگاهم به بهترین ها برسه چون تبریز مستحق این خوبیاست ولی متاسفانه حتی حقوقی که حق اولیۀ هر شهروند تبریزی است رو هم ندارن، آرزو دارم یه روز مسئولان عزیزی که همیشه شعار داده اند ولی عمل نکرده اند (حتماً و صد در صد شرایطش فراهم نبوده) اینکه تأسیس فرهنگستان زبان و ادب ترکی (یا به گفته اونا آذری) و تحصیل به زبان مادری در مدارس و دانشگاه های تبریز و دیگر شهرهای آزربایجان و البته اینم بگم خواندن و نوشتن به زبان فارسی هم ایرادی نداره ولی در کنار اون وجود زبان مادری برای مردم منطقه نیاز مبرمی است که بودنش خیلی مهم می باشد.

خواندن و نوشتن به زبان مادری حق همۀ انسانهاست

یادمه چند وقت پیشا تو این شهری که زندگی میکنم داشتم قدم میزدم که صحنه ای دیدم که برام خیلی جالب بود، پیاده رو بودم که یک مردی رو دیدم که اصلاً وضع ظاهری مناسبی نداشت و لباسهای پاره پوره و کثیف تنش بود که کنار پیاده رو نشسته بود و کلاهشو جلوش گذاشته بود و داشت گدایی میکرد (ولی از اون گدا های ورژن روشنفکر بود) چیزی که برام جالب بود و خیلی حال کرده بودم این بود که این آدم کتاب دستش بود و داشت مطالعه میکرد صحنه خیلی برام جذاب بود چون تو عمرم گدای اهل مطالعه و کتاب خون ندیده بودم. اونوقت تو شهر من یارو با اون همه ناز و نعمت نمیدونه کتاب چیه نمیدونه مطالعه چیه اصلاً نمیدونه مطالعه با کدوم “ن” نوشته میشه :) اونی هم که زیاده وقته.

خیلی دوست دارم بازار داغ و فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی تو تبریز رواج پیدا کنه و چقدر خوبه به کسی که می خواهیم هدیه بدیم به جای اینکه ...) بی ارزش بخریم، به همدیگه کتاب هدیه بدیم و این فرهنگ را گسترش بدیم.

آرزوی من رشد فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی تو تبریز است
اینم بگم دیگه تمومش کنم. خدا رو شکر رویداد ها و فعالیت هایی که در حوزه آی تی تو تبریز اتفاق میوفته خبر از اتفاقهای خوبیه که برای آینده تبریز رخ خواهد داد.

جلسات باز نرم افزاری تبریز اگه اشتباه نکنم قریب به ۴ ساله که برگزار میشه، جلسه آزاد امنیت تبریز که روز اول مهر ماه اولین جلسه اش برگزار شد و رویداد های زیادی که من به علت دور بودنم از تبریز خبر و اطلاع زیادی ندارم جداً اقدامی قابل تحسین است که از طرف دوستان تبریزی انجام میشه من به شخصه از تک تک اونا تشکر و قدردانی میکنم.

این شهر زیبا در توصیف جهانگردان وگــردشگران....

مارکو پولو جهانگرد ونیزی که در سال ۱۲۷۵ میلادی از این شهر عبور نمود دربارهٔ شکوفایی این شهر در آن دوران نوشته‌است:

... شهری بسیار بزرگ که با باغ‌های بسیار زیبا و دل‌انگیـز ومکان های فوق العاده محصور شده‌است. موقعیت قرار گرفتن این شهر بسیار عالی است بطوریکه کالاها از همه نقاط به این شهر آورده می‌شوند. بازرگانان لاتین و بویژه ژنوی‌ها به این شهر می‌روند تا کالاهایی که از سایر نقاط به این شهر آورده شده‌اند را خریداری نمایند.اینجا متفاوت ترین شهر است... .


نویسنده: علی ‌وره‌گی