نگارش دهم تضاد مفاهیم موضوع عشق

نگارش دهم درس هفتم 7 - نگارش دهم تضاد مفاهیم - نگارش - نگارش دهم - انشا - انشاء - انشا نویسی - انشای آماده - نوشتن انشا - انشا بلاگ

عشق، واژه‌ای است سرشار از حس خوب!
مثل دانه ای که یکباره در کنج دلت می افتد؛
همانجا جوانه میزند و کم کم آنقدر رشد می‌کند که کل وجودت را فرا می‌گیرد. نفرت برای نهال درون دلت حکم تبر دارد. تبری بی رحم که واژه مهربانی و محبت برایش ناآشناست. خودمانی بگویم:
بگذار دلت با گرمای عشق زنده باشد.
بگذار دلت مثل تابستان گرم باشد.
مجوز یخ بستنِ دلت را به نفرت نده!
آن وقت است که آنقدر دلت سرد می‌شود که گویا در زمستانی سرد آن را رها کرده ای!
عشق همان چیزی است که زندگی‌ می‌بخشد،
امید می‌بخشد و اندکی نفرت کافیست تا همه را از تو بگیردتا شوی مثل درختی خشک که با بادی ملایم از جا کنده می‌شود.
عشق، بزرگ و کوچک نمی شناسد. زمان و مکان نمی‌شناسد.
ممکن است در هر سنی، در هر زمانی و هرکجای دنیا مهری در دلت بیفتد و این مهر چنان تورا کور و کر سازد که از همه چیز غافل شوی.

انسان با عشق زندگی را آغاز می‌کند وقتی چشمانش را می‌گشاید و در اولین نگاه مادرش را می‌بیند با عشق زندگی می‌کند و آن عشق را آنقدر در دلش زنده نگه می دارد تا دلش جوان بماند تا آنگاه که با دلی جوان از این دنیا برود.

نویسنده: ریحانه بادفر
دبیر: معصومه محتشمی
دبیرستان نمونه نجابت برازجان

____________________________________

نگارش دهم تضاد مفاهیم موضوع عشق

نگارش دهم درس هفتم 7 - نگارش دهم تضاد مفاهیم - نگارش - نگارش دهم - انشا - انشاء - انشا نویسی - انشای آماده - نوشتن انشا - انشا بلاگ

پروردگار مهربان انسان را خلق کرد تا عشق بورزد و عشق هدیه بگیرد.

لحظه به لحظه زندگی ما انسان ها پر است از حس های گوناگون.گاهی شادی،گاهی غم،گاهی چشمانمان میخندد و گاهی میگرید.قلب های برخی انسان ها سرشار از عشق و صبوری است و برخی دیگر لبالب از نفرت و تنفر.

می گویند: واژه عشق از عَشَقه گرفته شده، عشقه نوعی پیچک است که دور گیاه می پیچد و این پیچیدن باعث می شود گیاه زرد و خشک شود.شاید عشقه هم عاشق گیاه شد اما بعد آن عشق آتشین تبدیل به نفرت شد که گیاه را خشک کرد.

نفرت دل آدمی را تیره و تار می سازد.نفرت تأثیر عمیقی بر روح و روان فرد دارد نفرت تمام خوشحالی ها را از نظر فرد پوچ میکند و تمام غم ها را بزرگ جلوه می دهد.

می توانیم عشق و محبت یا نفرت و کینه را لحظه به لحظه حس کنیم البته بستگی به دید خودمان دارد. هنگامی که به چهره ی پدر و مادر نگاه میکنی،هنگامی که به یک شاخه گل رُز می نگری یا به نوزاد هایی با دست های کوچولو خیره میشوی می توانی لحظه به لحظه عشق و نشاط را حس کنی.

نفرت مثل یک سایه تاریک به دنبال عشق است.حس کن روزی به جای قرار گرفتن در گرما و مهربانی عشق،در تاریکی و سردی نفرت قرار بگیری فکرش هم سخت است چه برسد به واقعیتش. همیشه سعی کنید با مهربانی و محبت به دیگران پایه عشق را در قلبتان مستحکم کنید تا سایه نفرت،کینه و خشم از قلب شما دور و دورتر شود.

بیایید، هر روز، هر ساعت و هر دقیقه عشق را به دیگران هدیه کنیم تا زندگی خودمان لبریز از عشق و نشاط شود. تا از نفرت و تنفر دور شویم. تا ذهنمان آرام گیرد.

نویسنده: فاطمه باصولی
دبیر: معصومه محتشمی
دبیرستان نمونه نجابت برازجان