موضوع انشا: زندگی در حصار چوبی

موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، نوشتن انشا - enshay.blog.ir

زندگی از تلاش و کوشش معنا می گیرد وهمچون دری درخشان برایت رقم می خورد و این تو هستی که زندگی را می سازی و خوب زیستن را معنا می کنی. در کنار دنیا رقابت می کنی و درآخر جام شایستگی را بالای سر می بری و خودت را به عنوان برنده رقابت میدانی .
روزگار از آنجایی شروع می شود ،که پرتو کم رمق نور خورشید را از لابه لای ابر ها میبینی و طلوع دل انگیزش را با چشم دل و جانت احساس می کنی. [enshay.blog.ir]
نغمه خروسی که تو را برای به جاوردن شکرانه ی نعمت آماده می کند را می شنوی؟[enshay.blog.ir]
آری صبح است. این دل انگیز خبر از شروع زحمت 24 ساعته یا 1440دقیقه یا 86400 ثانیه را می دهد. اما هرچه هست از شوق صفا و صمیمیت و کار کردن در کنار هم همه ی زحمت ها فراموش می شود و همه گرم کار کردن می شوند.
کلبه ای ساده با مردمانی که دلشان مانند آیینه صاف و درخشان است و سقف چوبی و کاهی که با هر بارش باران دوباره بوی نم خاک و آب تو را به اعماق وجودت می برد.دیوار های کلبه که خشت خشت آن با عرق و سختی روی هم چیده شده است تا از گزند سرما در امان بمانی.
پنجره هایی که از شدت سرما یخ بسته است ،اما بخار گرمای درونت تابلویی را برای کشیدن آرزو هایت بوجود آورده است. همه ی اعضای خانواده مشغول کارند و پدر سرپرستی کارها را به عهده دارد و شیرزن های خانه که از قافله عقب نمانده بودند،در کنار بقیه کار می کردند.
فرزندان خانواده همه آماده ی کمک هستند تا شالیزاری را که برنج های سفیدش رشد کرده است را برداشت کنند،تا دوباره رشد کند.
منظره ای زیبا ،با کوه هایی سر به فلک کشیده که کلبه را احاطه کرده اند و خانه های گلی بر سر هر مزرعه نشان از زیبایی قلب های مردمی دارد ،که در عین سختی و رنج با محبت در کنار هم زندگی می کنند.[enshay.blog.ir]
آینده ای را برای خودت رقم بزن که گذشته ات در برابرش زانو بزند.قطعا این آینده با تلاشت بوجود می آید.پس تلاش کن تا همه ی غیر ممکن ها را ممکن کنی.
...(( از تلاش زندگی در حصار چوبی به زندگی در حصار طلایی می رسد.))