موضوع انشا: اگر قبول نشوم؟

موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، دانلود، نوشتن انشا - enshay.blog.ir

با این جمله یاد چه چیزی می افتین؟امتحان های مدرسه،کنکور،مصاحبه کاری و...
ولی من نه از این جمله چیزه دیگری درک میکنم این که اگر تو زندگی خودم قبول نشوم چه میشود؟این جمله منو یاد مهمونی آخر هفته می اندازه،همون شبی که همه دور هم جمع شده بودیم و صحبت میکردیم تازه بحث گرم شده بود که بابام یه سوال پرسید:مهم ترین موضوع توی زندگی ما که با سه حرف شروع میشه چیه؟یه لحضه سکوتی که گوش هارو کَر میکرد همه ی فضای خونه رو فرا گرفت.
عمو محمدم اولین نفری بود که جواب داد و گفت:پول.خاله هدیه که تازه عروس بود گفت:عشق.مادر بزرگم که سن و سالی ازش گذشته بود گفت:مرگ
نوبت به من که رسید چیزی نگفتم و سکوت کردم.اون شب اصلا به من خوش نگذشت وقتی مهمونی تموم شد و همه رفتن من رفتم تو اتاقم و یه گوشه نشستم و راجب امشب فکر میکردم و خیلی دلم واسه اون کسی که همه فکر و ذکرش ما هستیم و همیشه حواسش به ما هست ولی ما اصلن بهش توجه نمیکنیم سوخت چرا هیچ کس مهم ترین چیزی که تو زندگیش که با سه حرف شروع میشه و اسمشم(خدا)هستش را نگفت؟چرا هیچ کس فکر نمیکنه که اگر پیش خدا قبول نشیم چه میشود؟اگ اخلاق و رفتارم را مثل خدا نکنم چه میشود؟فقط و فقط به این فکر میکنیم که به فلان چیز نرسیم یا تو فلان معامله شکست بخوریم چی میشه چرا ما ادما این طوری شدیم چرا فراموش کار شده ایم؟ما خیلی پست و نامردیم که یه خدایی ساختیم که مثل ما فکر میکند مثل ما رفتار میکنه ولی این طوری نیست!!!چرا وقتی یه کسی که به ما بدی میکند او را نمی بخشیم؟بعد ادعا میکنیم ک ما ایرانی ها بافرهنگ ترین و دین دار ترین و از همه انسان های دنیا به خدا نزدیک تریم ولی این طوری نیست ما هنوز خدارو درک نکردیم!خدا رو فقط کسی درک کرد خانواده اش رو به اسیری بردن پسر بچه ٦ماهه اش را کشتن ولی باز نفرین نکرد و خواست تا اون افراد بخشیده بشوند امام حسین (ضد جاهل نبود زد جهل بود) چون خداوند هم همین طور است.امام حسین خدا رو درک کرد چون این سوال را از خودش پرسید که اگر پیش خدا قبول نشوم چه میشود؟هیچ وقت نگو که بدبخت ترینم بهتره که بگی سرسخت ترینم.کسی ناامید باشه به زندگی یعنی ناامید شده از خدا بعضی وقتا که فکر میکنی تنهایی و کسی پیشت نیست ک باهاش درد دل کنی یا پیشش گریه کنی به این معنی نیست ک تنهایی خدا خواسته که بغلت کنه فقط خودش و خودت نمیخواد کسی بینتون باشه این یعنی عشق این یعنی توجه،این یعنی خدا،خدا،خدا...
(یا رفیق من لا رفیق له)

دانلود انشا، موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، نوشتن انشا- www.enshay.blog.ir